poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Muffinki

Dziś obiecany przepis na muffinki, które robiłam już 3 razy i za każdym razem wychodziły przepyszne.

Składniki, które będą potrzebne (na ok 20 małych babeczek) :

-150g mąki (przesianej przez sitko) 
-50g masła (roztopionego)
-60g cukru
-100 ml kefiru lub jogurtu
-mała płaska łyżeczka proszku do peiczenia
-skórka startej cytryny
-0,5 torebki cukru waniliowego
-1 jajko
-kilka kropli aromatu cytrynowego

1.Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, cukier waniliowy, skórę z cytryny, zwykły cukier i krople aromatu cytrynowego- wszystko mieszamy
2.W drugiej misce ubijamy np blenderem jajka z kefirem (lub jogurtem-z jogurtem uważam, że wychodzą lepsze), a następnie łączymy z roztopionym masłem. Całość przelewamy do miski pierwszej (z mąką) i delikatnie mieszamy łyżką. Nie na gładką masę, mogą być grudki.
3.Masę rozlewamy do wysmarowanych masłem foremek (papierowe również delikatnie smarujemy masłem, aby później babeczki ładnie nam odchodziły, a nie przyklejały się do papieru)
4.Rozgrzewamy piekarnik do 190 stopni i wkładamy babeczki na ok 20min, po wyjęciu czekamy aż trochę wystygną i można się zajadać ! :)

A tutaj moje babeczki :)





3 komentarze:

  1. smakowicie wyglądają. ;3

    obserwujemy?
    szafa-adki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę spróbować, Twoje wyglądają całkiem nieźle.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smacznie wyglądają te Twoje babeczki! Aż ma się ochotę sięgnąć po nie i zjeść wszyściutkie!
    Pozdrawiam :) / http://nathiewheel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń